per què la WEB STAPels AndreuencsLa Cultura i l'Esport a STAPLes Entitats de STAPLa Història de STAPles Comunicacions a STAPLa Salut a STAPMenjar i Beure a STAPSTAP Superfície ComercialWEB STAP - Pàgina Iniciubicació de STAP
Viatges Propers
Puigllançada

Puigllançada (Berguedà) Creu de Sant Andreu a 2.409 m.
22 d'agost 2001
Viatges Propers

Des de Sant Andreu de Palomar, sortir per la Meridiana C-58 (antiga A-18) direcció Terrassa i continuar per la C-16 direcció Manresa -peatge- Berga, Guardiola de Berguedà i Bagà. O bé, a Terrassa, sortir de l'autopista i agafar la C-58 (antiga BP-1213) fins a la C-55 (antiga C-1411) cap a Manresa i la C-16 a Berga i Bagà, itinerari lliure de peatge.

Bagà és una bonica població digne de visitar. Guarda una Creu Bizantina dels segles X-XI, que cal veure.

Des de Bagà, buscar la BV-4024 a Coll de Pal, seguint els indicadors -magnífiques vistes d'alta muntanya- fins arribar a Coll de Pal.
Aparcament no asfaltat i senyalitzat a la dreta de la carretera.

El cim del Puigllançada té un conjunt d'antenes que cal fer servir de referència (no confondre amb les antenes de la Tossa d'Alp al cim de l'esquerra del aparcament).

Des de l'aparcament en 3/4 d'hora es puja sense dificultat, guiant-se per les antenes i seguint fins el cim.

Nova Codificació Carreteres CAT

Altres itineraris des de la C-16:

A a 11 quilòmetres aproximadament de Cercs, agafar la B-400 a l'esquerra, direcció Saldes i Gòsol -poble ón va ressidir una temporada Picasso- tots dos pobles al peu del Pedraforca i seguir per la nova carretera fins als pobles de Josa i Tuixent, dins de la serralada del Cadí.

Des de Guardiola de Bergadà, a la dreta agafar la B-402 direcció la Pobla de Lillet, pocs quilòmetres abans, desviació a la dreta per anar al Santuari de la Mare de Déu de Falgars. Interessant de veure.
A la Pobla de Lillet es poden visitar uns jardins de'n Gaudí tot fent una passejada des del poble.
Sortint de la Pobla de Lillet, agafar la BV-4031 direcció castellar de N'Hug i a mig camí es troba un aparcament i el començament de l'itinerari per a pujar a peu fins a les Fonts del Llobregat. O, un cop a Castellar de N'Hug es pot fer el mateix recorregut, però baixant.

Mapa recomenat: I.C.C. Institut Cartogràfic de Catalunya

Puigcornador

inici pàgina

Viatges Sant Andreu

Feu-nos arribar relats de viatges i fotografies